24 september 2010

Vecka 39 - Åk 9

Hej!

Under den här veckan har några haft prov med mig i SO och det ska jag försöka börja rätta redan nu. Vi har jobbat med ideologier och partierna. Nu kommer vi att gå vidare mot att jobba med demokrati.De som har SO med Anders har prov nu till veckan. Lycka till!

På idrottspassen är det få elever och vi funderar om det finns möjlighet rent schematekniskt att slå ihop grupperna. Vi valde att ha två grupper idrott då det är svårt med 33 elever samtidigt i idrottshallen, men nu är det lite få som väljer att gå på dessa pass. Eleverna önskar vara fler än 6-10 på varje pass och det kan jag förstå. Vi avvaktar och ser om det går att lösa!

Nu på torsdag är det höstvandring! Vi har en härlig utedag i Tyresö och alla behöver ta med sig matsäck. Jag lägger ut mer info om detta på måndag.

Uppgifter som jag har koll på:

Matematik
- Prov den 1/10

NO
- Prov på ljus 5/10

Engelska:
-Alla skriver på sin berättelse. Ska vara klar på onsdag 29/9 vecka 39.

SO (Ellie)
- Vi har haft prov och ska nu jobba mer med Demokrati.

SO (Anders)
- Prov 30/9 på temat demokrati

SV
- Ordboksuppgift
- Påverkansbrev
Båda ska in senast 23.59 på fredag 24/9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar