2 februari 2011

Torsdagens lektion i Svenska för 9:orna

Hej.
Torsdagens lektion skulle jag vilja behandlar följande saker:

En skriftlig utvärdering av Testskrivningen om 10 minuter där ni svarar på följande frågor:
1) Vilka delar av provskrivningen anser jag gick bra?
2) Vilka delar önskar jag att jag hade gjort på annat sätt med?
3) Hur disponerade jag min tid?
4) Vilka insikter fick jag av att göra detta testprov?

Diskutera era erfarenheter i klassen i 10 min för att lära er av varandra, särskilt punkt 4, men även att höra andras lyckanden, misstag och tidsplanering kan man lära sig mycket på.

Läs & svara på frågor i läsförståelsehäftet resten av tiden minus 5 minuter. Jobba gärna tillsammans och resonera hur man kan besvara en fråga.

De fem sista minuterna
Ställ upp stolarna efter er.
Klappa er själva på ryggen för en dag när ni gjort ert bästa för att ta hand om det som varit viktigt för er. Fira vad ni gjort som bidragit, sörj det som inte bidragit och lär er av era misstag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar