26 november 2010

Vecka 48 - Åk 9

Hej, hej!

För mig gick vecka 47 väldigt fort! Känns som om jag knappt hann med att träffa eleverna den här veckan.

Den här veckan tog jag med mig alla högstadieelever (de som följde med) till badhuset och det fungerade toppen bra. Skoj att man kan åka med alla utan svårigheter, då åker jag gärna iväg på fler aktiviteter.

Niorna och några åttor åkte den här veckan också till gymnasiemässan. Det finns mycket att välja på så det är ju klokt att skaffa sig bra koll. Våra elever får prata med Syo här på skolan och ni får gärna mejla henne (ana_p_rez@yahoo.com) om ni har funderingar. Hon kan även träffa er föräldrar om ni önskar det, dagtid funkar då bäst.
Gymnasiemässan är även öppen imorgon.

Uppgifter:
Anders hälsar att ni behöver skicka in analys och även manus.
Sabine vill att ni skickar in stjärnuppgiften - många, många som ej lämnat in. Den krävs för att få betyg i No.

Det är prov i NO på måndag och i matte på tisdag.
Ni har glosor i engelska som kollas av på onsdag.

I Engelska jobbar vi vidare med grammatik (test vecka 49 onsdag)

I SO har min grupp nyss haft prov och det ska bli spännande att läsa dem idag. Nu jobbar vi vidare med att skriva en mindre uppsats.

Vecka 48
Måndag - Enligt schema. 9-11 är Anna (syo) här.

Tisdag - Enligt schema. Inget simhopp, vanlig idrott. (Simhopp sista veckan)

Onsdag - Enligt schema. Glosor.

Torsdag - Hemstudier efter lunch för alla elever. Då får ni SO att jobba med hemma i max 2 timmar.
Är du i min so-grupp då har jag en plan för hela dagen, för några av er. Vi tar det på onsdag.

Fredag - Enligt schema. Linus och Danne håller i idrotten.

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar